9 inspiracji - sierpień

31 sie 2017
podsumowanie miesiąca, 9 rzeczy, ciekawe linki, ekoanarchizm
Z kajaków przywiozłam dzbanek. Serio, znaleźliśmy go w Grabii. 

Co u mnie?

Podpisałam się pod projektem ustawy komitetu Ratujmy Kobiety. Dowiedziałam się, że kobiety z roczników '99, '98 i '97 są najmniej zainteresowane. Kobieta zbierająca podpisy pytała, jak do nas dotrzeć. Jeśli czytasz i jeszcze nie mają twojego podpisu, to wiesz, co masz zrobić. Nawet jeśli nie jesteś dziewczyną z tych roczników. 
Jaram się posiadaniem pierwszej pensji i szukam mieszkania. W tym momencie już nie tylko mój ojczym jest dziwny, także moja matka uznała, że naukowcy się nie znają, bo w telewizji przecież mówili inaczej. A że ja reaguję na antyintelektualizm to mam kłopoty.
Poznałam bardzo fajnych ludzi. Na mojej ulicy i w internecie. Mam nawet nowych współpracowników. 
W urodziny bogowie, a raczej jeden bóg, sprawili mi prezent w postaci świetnej burzy i rozwalonej komunikacji miejskiej. Na dodatek nawinął się miły rodzimowierca, który bardziej czci Welesa niż innych bogów i chyba będzie ze mną pracował. Jest super. 
Dopiero w dniu urodzin zorientowałam się o wyzwaniu #codziennie5. Polega to na tym, by każdy uczestnik codziennie przez cały sierpień 5 śmieci z przestrzeni publicznej odniósł do kosza. Ponieważ 21x5=105 przestrzeń Łodzi jest czystsza o przynajmniej tyle. Pierwszego dnia zanim dotarłam nie tyle do pracy co na przystanek tramwajowy miałam 7 śmieci, a potem zajęłam się jeszcze kilkoma. Jak zaczęłam na to zwracać uwagę, to zaniepokoiła mnie ilość odpadów produkowanych i nawet nie trafiających tam, gdzie mogłyby zostać zrecyklingowane. Zamierzam kontynuować oczyszczanie miasta, bo trzeba coś z tym robić. Miałam pomóc obrońcom Puszczy, ale okazało się to jednak niemożliwe.
Jeden kumpel mianował mnie z tej racji ekoanarchistką. Jem mięso, więc nie nadaję się do tego, bo przecież hierarchia gatunków to też hierarchia do zniesienia. 
Jeśli kogoś interesuje ekoanarchizm to jest o tym w A-taku nr 5 na szóstej stronie pdf. U mnie wszystko, co powiązane z ochroną przyrody, jest oznaczone tagiem biologia razem z wpisami o roślinach czy uczeniem się biologii.

Blogowe

Comiesięczne trzy wpisy.
  1. - Szacunku się nie odbębnia - wpis na blogu Życiowa Droga, który wam jak zawsze polecam, teksty Zosi linkowałam już wiele razy.
  2. Psychiatria kulturowa - czy ludowi czarownicy nadal są potrzebni? - wpis na Wieśne magie i pożytki, najczystsza dziedzina medycyny.
  3. - Jak zmieniać świat - tekst na Ludzki Archipelag, gdzie jest interesujący dział Odpowiedzialność. Blog dopiero odkryłam i polecam całym sercem.

Słowiańskie

Zupełnie różny kaliber, jeden mądry tekst, cała książka i coś lekkiego.
  1. - Sun, Thunder, Fire - miałam inne interpretacje Trygława, ale autor Old European Culture i Nature są razem bardzo przekonujący. Chyba właśnie zmieniłam nieco swoją wersję rodzimej wiary.
  2. - The Gods of the Ancient Slavs - jeszcze nawet nie zaczęłam tego czytać, bo piętrzą mi się książki do przeczytania, ale nie będę czekać z linkowaniem. Książka warta uwagi.
  3. - Jak chronić niemowlę... słowiańskie sposoby podpowiada Piastunka - tekst z Domu pełnego czarów musi dotyczyć magii.

Artystyczne

Malarstwo, czasopismo i fotografia.
  1. - Malarstwo Kirgistanu na wystawie w Ałmaty - na blogu Enesaj egzotyczne obrazy
  2. - Bez Dogmatu - do zakupu najnowszego numeru przekonała mnie Stefania Sempołowska i jej Z tajemnic Ciemnogrodu na okładce. Byłoby warto dla tego jednego tekstu, ale jest więcej. To miłe, gdy wreszcie czytasz klarownie napisane myśli, które kłębiły się w nieładzie u ciebie.
  3. - Wystawa: Gordon Parks: Aparat to moja broń (Muzeum Współczesne Wrocław), wpis na blogu Tomiga to wspaniała okazja by poznać twórczość i biografię Gordona Parksa.

Na Idąc przez las

Mam też fajny album Social Justice Witcher.

Linkowe party

Zasady linkowania.
  • Linki umieszczamy w komentarzu.
  • Można umieścić maksymalnie dwa linki – jeden do własnego wpisu lub bloga, jeden do cudzego wpisu lub bloga.
  • Można dodawać linki do pojawienia się następnego wpisu z tej serii, a 9 inspiracji pojawia się w każdy ostatni czwartek miesiąca.
  • Komentarz, którego treścią będzie jedynie link zostanie usunięty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz