9 inspiracji - sierpień

25 sie 2016
9 rzeczy, linki, linkowanie, blogi, blogowanie, Słowianie, słowiańsko, sztuka, kreatywnie
Po raz drugi na blogu pojawia się 9 inspiracji. 3 kategorie po 3 inspirujące wpisy, podsumowanie miesiąca na Idąc przez las i miejsce na link.

Blogowe

Przegląd perełek z blogów.
  1. - Palisz papierosy? Nie?! Szkoda... czyli post, z którym się zgadzam, ale  gdybym sama go pisała byłby epopeją o głupocie ludzkiej, której przejawem jest palenie. I jestem pod wrażeniem, że Pani Minaturowa napisała to tak spokojnie. Ale temat ważny, więc udostępniam.
  2. - Dlaczego nikt nie czyta twoich tekstów? Odpowiedź na to pytanie w poście Pauli na Typewriterce. U mnie tekst przypięty, żeby się pilnować. I nie nabić czytelnika w butelkę po coca-coli. Zwłaszcza chaotyczność tekstów mi się zdarza.
  3. Reportaż z Mołdawii na Hamak Life czyli życie w najbiedniejszym kraju Europy powoli zajmowanym przez Rosję, z Naddniestrzem, kraikiem nieuznawanym przez nic, skąd emigruje się na wostok, nie na zapad. A zostawiając politykę - jakie piękne krajobrazy!

Słowiańskie

Oprócz Mołdawii jeszcze trochę na wschód - wybierzemy się na Ukrainę i do Lublina.
  1. Slavic folk museum - Jeden z moich ulubionych profili na instagramie, zaraz za jedną Chorwatką robiącą świetne zdjęcia. Tu jest sam słowiański folklor, głównie piękne ubrania z wyszywanymi kwiatami. Można też podpatrzeć ludowych twórców przy pracy! O, np. babcia z Krymu. Kiedyś była inna babcia, malująca ściany domów, ale nie mogę zdjęcia znaleźć. Jest też pan wyszywający Zdarzają się wnętrza i stare zdjęcia w sepii lub czerni i biel.
    Materiały pochodzą nie tylko z Ukrainy; tu coś z Polski A to moje najulubieńsze zdjęcie, ta spójność między haftem na ubraniu oraz poduszkach i ten dziecięcy zachwyt pani ze zdjęcia, jest nawet dywan na ścianie.
  2. - Snowida zobaczyłam w jakiejś broszurce o wydarzeniach w Lublinie. Pomyślałam, że może być fajnie i jest. Muzycznie mniej moje klimaty, ale warte uwagi ze względu na tematykę. Słowiańskie disco.
  3. - Białobóg i Czarnobóg - rzekomi stworzyciele świata - w tym artykule opisany jest mocno wątpliwy kult obu bogów oraz to, jak przeniknął on do kultury. Bardziej interesujący jest jednak poruszony temat dualizmu, a także wątek powiązań między religią Słowian, a wierzeniami irańskimi. 

Artystyczne

Rysowanie ludzi jest proste, no i legendarni władcy.
  1. - Artystyczne Ciekawostki Marcysibush - kliknęłam u Vesemira awatar jednego z obserwatorów i zobaczyłam, kogo jeszcze obserwuje ten człowiek. Jedna z nazw mnie zainteresowała i utonęłam. Tu jest wszystko. Podziwiam autorkę i jej pasję, ja nie mam takiego zacięcia do sztuki. Zaczęłam dzięki niej rysować ludzi.
  2. - Demony i bóstwa słowiańskie - projekt Karoliny Kowalskiej wygrzebany na Patrimonium Europae (nagroda złotej łopaty jeszcze do mnie nie trafiła, ale robię, co mogę). Klimat tych zdjęć jest niesamowity. Jedyna wada - Leszy. Wygląda dziwnie.
  3. - Rzepka na Rysunkach Władców Polski wg Brzoza. Ilustracja jest świetna i dołączone jest ciekawe opracowanie.

Na Idąc przez las

Bardzo podoba mi się, że Historyczne bzdury wyszły z facebooka.

Linkowe party

Pod tym postem można zostawiać linki do swoich inspirujących wpisów. Jeśli chcesz podzielić się wpisem - jednym swoim i/lub jednym cudzym - śmiało zrób to w komentarzu. Uwaga: komentarz, którego treścią będzie jedynie link zostanie usunięty. Uwaga 2: od tego momentu poprzednie linkowe party jest zamknięte, linki jedynie tu można wciąż dodawać. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz