Zjawy

23 sie 2016
żniwa, lato, rysunek, demonologia słowiańska, demony, Słowianie, udar słoneczny
Nie ma to jak rysować zjawy. Pierwsza to demon południca, drugie to zmora. Coś mi się kojarzy, chyba z Pożegnania z diabłem i czarownicą, że one miewały postać kotów, więc tak to narysowałam. Naprawdę źle wspominam jedyny w moim życiu atak zmory i nie mam ochoty dużo o nich pisać, więc zajmijmy się południcą. Jest o tyle lepsza od zmory, że nie udało mi się jej spotkać.
Spotkać można na polu, latem, gdy jest gorąco i oczywiście w południe. Przed atakiem może ochronić skrycie się w cieniu. Skutek spotkania z południcą - śmierć, ewentualnie udar nie kończący się śmiercią. Milutko...
rysunek, demonologia słowiańska, czarny kot, paraliż przysennyparaliż przysenny, noc, demony słowiańskie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz