9 inspiracji - październik

27 paź 2016
Krajobraz z napisem; ciekawe linki, wpisy z blogów, przegląd internetu, podsumowanie miesiąca
Podsumowanie październikowe.

Blogowe

Przyszłość blogosfery, wyspy wędrujące i inteligencja.
  1. Kraina Wędrujących Wysp - jeden z autorów Słowianolubii pisze. Tematy ekologiczne, przyrodnicze, regionalne. Bardzo mi się tam podoba. Zacytuję może słowa autora o blogu:
    Wisła jest moim zwierciadłem myśli radości i smutku. To w jej porach roku dostrzegam najwięcej z piękna i wolności człowieczej. Stąd tytuł bloga - z racji dzikich wędrujących wysp. One naprawdę wędrują. W jej tle poruszać będę to, co dla mnie ważne - przyrodę, etos nomadyzmu, literaturę, historię oraz wszystko to co związane z tęsknotą ludzką do harmonii duszy i ciała.
  2. - Rodzaje inteligencji według Gardnera i nauka języków - na Daj Słowo, odkrytym właśnie blogu o nauce języków. Łapię się na tym, że mówię sama do siebie po angielsku, rosyjskiego uczę się czytając i dzięki skojarzeniom językowym (np. druga deklinacja przypomina odmianę rzeczownika pies w polskim), czyli korzystając z inteligencji językowej, a także liczbowej, przy gramatyce. Wydaje się, że za mało korzystam przy tym z inteligencji przestrzennej i że w ogóle nie korzystam z innych metod. Znaleziony błąd w metodzie nauki.
  3. - Blogosfera w kontekście historycznym - zmierzch blogerów i nowa internetowa burżuazja - metoda Rafała Ruby na teksty nigdy nie zawodzi. Bierze dobrą książkę wielkiego człowieka (Marks to wielki człowiek, ale już Hitler mnie trochę skonfundował, choć od niego też można się dobrych rzeczy nauczyć), wyciąga z niej pogląd na jakąś sprawę i dostosowuje do współczesności. Robi to z dużą erudycją, ale teksty są strawne. Ten zaś jest prognozą przyszłości internetu, myślę, że trafioną. 

Słowiańskie

Muzyka, mitologia i język.
  1. - 4a4a-FM - dzięki linkom z Daj Słowo mam taką oto rosyjską stację. Znalazłam nawet lepszą, ale ciągle wyskakiwały błędy i nie mogłam jej słuchać. Znalazłam zatem nową, szukając w punku cyrylicy i oto jest piękny punk rock w pięknym języku. No i teraz sakramentalne słowa, które dla zasady być muszą: uwaga, rosyjski.
  2. - Slavonia - strona poświęcona językom słowiańskim. Na razie zwiedzam, wydaje się sensownie. Najbardziej interesuje mnie rosyjski.
  3. - Leshy / Borovil - album pełen obrazów leszego na Slavic Paganism & Witchcraft. Jest tyle interpretacji tematu, że każdy znajdzie coś dla siebie.  Mi przypadła do gustu ta ilustracja.

Artystyczne

Znowu muzyka słowiańska, upcycling i mitologia w obrazach.
  1. Blog muzyki rosyjskiej, ukraińskiej, białoruskiej oraz bałkańskiej - to nie jest tylko folk i pokrewne, nie tylko rzeczy nawiązujące do źródeł, ale jest muzyka Słowian. 
  2. - Inspiration | Upcycle That - sztuka ze śmieci. Muszę przyznać, że piękna. Nie potrafię wybrać najlepszego dzieła, więc odsyłam do wszystkiego.
  3. - Slavic mythology by Igor Ozhiganov - za każdym razem, jak widzę Berehynię, to coś we mnie umiera. Dziewiętnastowieczna, jeśli nie późniejsza, bogini nacjonalistów. Ilustracje jednak piękne.

Na Idąc przez las

Linkowe party

Pod tym postem można zostawiać linki do swoich inspirujących wpisów. Jeśli chcesz podzielić się wpisem - śmiało zrób to w komentarzu. Uwaga: komentarz, którego treścią będzie jedynie link zostanie usunięty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz