Dwudziesty piąty października

25 paź 2015
flaga Polski, Polska, demokracja, wybory, polityka; źródło: kaboompics
W gimnazjum miałam świetnego nauczyciela historii, może zamiast go opisywać dam mu po prostu ksywkę Ziemomysł I Mądry.
Ziemomysł I Mądry pewnego dnia zapytał moją klasę:
- Ilu z was zamierza głosować, gdy już będzie mogło?
Prawie wszyscy podnieśliśmy ręce. Może nawet wszyscy.
- A ilu z was interesuje się polityką?
Nawet ja musiałam opuścić dłoń.
- A ilu zamierza zacząć interesować się polityką przed osiemnastką?
Nie wiedziałam wtedy, że zacznie mnie to interesować. Wiedziałam mniej więcej, co się dzieje w polityce i czytywałam o tym, ale nie miałam poglądów i wydawało mi się to średnio interesujące.
Ale po słowach Ziemomysła I Mądrego zainteresowałam się.
Możecie się nie interesować polityką, ale polityka interesuje się wami. To, ile podatku płacą wasi rodzice, czy pod waszym blokiem jest chodnik, to, że nie uczymy się historii najnowszej - to wszystko decyzje polityczne.
A błędy się ciągną za ludźmi. Historyk Żyjący na Niskim Stopniu pamiętając o naszej poprzedniej wycieczce sam się zaprosił na naszą wycieczkę jednodniową. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz