Kołowrót

10 sty 2017
Symbol słowiański, rysunek, symbolika, forma swastyki
Lubię ten symbol. Jednak, nie zgadzam się przy rysowaniu na niedbałość, więc muszę zawsze rysować kołowrót z linijką, cyrklem i kątomierzem. Dlatego decyduję się na taki rysunek rzadko.
Kołowrót to odmiana swastyki z dodatkowymi, zaokrąglonymi ramionami. Podobnie jak taka standardowa swastyka, symbol ten był popularny i pozytywnie kojarzony.
symbol wiccański, rysunek, żywioły, pentakl, satanizm
Pentagram to wielokąt gwiaździsty foremny z ukrytym złotym podziałem. Jest doskonały. Ma kilka różnych symbolik, tu chciałam przedstawić interpretację czterech ramion jako żywiołów i piątego jako górującego nad nimi Ducha. Żywioły górujące nad Duchem (odwrócony pentagram) to raczej nie jest dobre połączenie. Inna interpretacja pentagramu to po prostu człowiek – górny wierzchołek to głowa, wierzchołki ognia i powietrza to ręce, a wierzchołki wody i ziemi to nogi. Tak interpretowany pentagram znacznie lepiej prezentuje się w kole – człowiek otoczony czymś w rodzaju tarczy ochronnej. Pentagram w okręgu to pentakl i symbol używany przez wiccan. 
Dla pierwszych chrześcijan pentagram odzwierciedlał pięć ran Jezusa ze względu na 5 wierzchołków. Od XIV wieku uważany za symbol szatana, ze względu na podobieństwo do głowy kozła (odwrócony dwoma wierzchołkami do góry).
pentakl, żywioł, symbolika, rysunek, wicca, satanizm
Nie jestem pewna, czy wstawiałam tę swastykę. Chyba nie. Kolejne, co rysowałam z linijką, podobne wypełnienie co w pentagramie.
symbol słowiański, rysunek, żywioły, Słowiańsko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz