Wiosna 2018

28 cze 2018
co u mnie, podsumowaniem cele na wiosnę, lektury
Dobra, ogarniam życie, opowiem wam, jak przeszła ta wiosna, co czytałom.
Przy okazji też spróbuję odnieść się do swoich postanowień i tego, co się ze mną wiosną działo.

Książki

Skala ocen:
  • 1 – porażka, nie tknę więcej, może nawet nie przeczytałom do końca
  • 2 – bywało lepiej, da się czytać, ale nie warto
  • 3 – czytadło, przy którym można spędzić czas
  • 4 – warto przeczytać
  • 5 – super, książka, która w jakiś istotny sposób mnie poruszyła, poszerzyła moją wiedzę lub skłoniła do jakichś przemyśleń
Skończyłam parę książek, które były w poprzednich wpisach wymienione. Ekologia: jej związki z różnymi dziedzinami wiedzy medycznej, pod redakcją Alicji Kurnatowskiej, Żywe kamienie, Wacław Berent,
  • Herb jako źródło historyczne, Zenon Piech, 5
    Zadziwia mnie ten artykuł. Nigdy nie myślałom o problemach w badaniach heraldycznych, nie wiedziałom, że są takie problemy, jak opisane.
  • Bądź szczęśliwy! Jak żyć z poczuciem bezpieczeństwa i wiarą w siebie, Andrew Matthews, 1
    Co za coachingowe bzdety. Zaczęłom czytać znalazłszy to u Stelli. Przeczytałom, że na depresję pomoże zadanie sobie pytań Czy masz czym oddychać? Czy masz co jeść? Jeśli odpowiedź to tak, to nie masz czym się martwić. Ta, zamiast leczyć depresję podejdźmy szamanistycznie i skontaktujmy się z duchem tej choroby. Niech umrze ze śmiechu, gdy się dowie, jak próbujemy się go pozbyć. Niestety, nie przestałom czytać w tym momencie, choć powinnom. Doszłom do części o celach i dowiedziałom się, że z więźniów obozów koncentracyjnych przeżywała 1 osoba na 28. Ta jedna różniła się od reszty tym, że miała cel w życiu. Obwinianie ofiar ludobójstwa, nie polecam. Mamy też nie zważać na przeszkody, bo Napoleon był niski i mimo to poprowadził armię, a Churchill był kiedyś biednym studentem z wadą wymowy... 1. Napoleon nie był niski. 2. Wzrost nie jest potrzebny do prowadzenia armii. 3. Churchill nigdy nie był biedny, był arystokratą. Obok tych dwóch są inne wzorce. W tym Menachim Begin. Nie szanuję. Dalej czytamy, że świat jest sprawiedliwy. Dostajemy od życia tylko to, co daliśmy z siebie. POWIEDZ TO WSPOMNIANYM OFIAROM LUDOBÓJSTWA, Matthews. Albo ofiarom masakry ludności palestyńskiej w Dajr Jasin, za którą odpowiedzialny jest ten wspaniały wzorzec, Menachim Begin. W pewnym momencie pojawiają się Prawa NaturyTM i źle zacytowana dezyderata.
  • Ludowa historia Stanów Zjednoczonych, Howard Zinn, 5
    Chyba chciałobym przeczytać historię świata napisaną przez Zinna... nie, to mogłoby być zbyt straszne. Pożyczone.
  • Żywoty cezarów, Gajusz Swetoniusz Trankwillus, 4
    Znalazłom w szpitalnej biblioteczce i wiedziałom, że będzie fajnie. Było.
  • Biofizyka, Feliks Jaroszyk, 4
    To już nie był mój podręcznik, ale i tak go przeczytałom. Ciekawił mnie.
  • Borderline: Jak żyć z osobą o skrajnych emocjach, Paul T. Mason, Randi Kreger, 4
    Nie wiem, czy ta książka ma wartość. Osoby z BPD rozumiem nadal tak samo dobrze, chyba przeczytałom o tym zaburzeniu za dużo wcześniej. Za to utwierdziła mnie w przekonaniu, że nie mam borderline. Dała mi to przyjaciółka, bym się czegoś dowiedziało o zaburzeniu i tym bardziej nie wierzyło w diagnozę. Niektóre opisy zdają się wyraźnie wskazywać, że dany przypadek to nie osobowość chwiejna emocjonalnie, a antyspołeczna.
  • Moje podręczniki.
  • Podręczniki od psychiatrii.

Wydarzenia

Moje cele na wiosnę.
  • Życie mi się rozjebało, byłom hospitalizowane i myję naczynia pastą do zębów, polecam.
  • Moje przeklinanie... czasami jest tak, że mówię, mówię i nagle mówię jak chuj i w ogóle tego nie zauważam. A czasami jest tak, że pamiętam, by uniknąć bluzgów, bo sytuacja ich nie uzasadnia. 
  • Głęboka ekologia i ekoanarchizm bardziej zrozumiane, do dalszych tematów nie poszłom.
  • Nadal foody, pojechałom na 1 maja do Warszawy, by zobaczyć obchody PPS (tak, ta partia działa, istnieje, serio) i na marsz, byłom na Marszu Równości i Paradzie Równości, więcej grzechów nie pamiętam. 
  • Uciekłom na urlop zdrowotny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz