Share week 2018

8 kwi 2018
blogosfera, blogowanie, polecenia, share week 2018, Andrzej Tucholski
Tegoroczna akcja już nadeszła, a ja zdążyłom wziąć udział. 
Osoby piszące blogi polecają inne blogi. Zasady w tym tekście. Wybrałom najważniejsze dla mnie blogi, szkoda, że tylko trzy... 
Zeszłoroczny wpis: Share week 2017. Edycja sprzed dwu lat: Share week 2016. Trudno mi wskazać odpowiednie blogi, więc chyba jeszcze wrzucę jakiś pozashareweekowy tekst z poleceniami całych blogów i historiami z nimi związanymi.

Mitoslavia

Pierwszy blog jest chyba najdłużej czytanym przeze mnie blogiem... no, albo Klarowskiego, albo Silinieza czytam najdłużej. Mitoslavia to chyba coś w rodzaju dziennika; ni to pamiętnik, ni notatnik czy coś w rodzaju artystycznego szkicownika w wersji dla pisarza, nie rysownika. Klarowski umieszcza swoje teksty (fiction & non-fiction), przemyślenia, sny, fragmenty z czytanych książek, recenzje filmów i książek. 
Jak można się domyślać po nazwie, są i mitologie, i słowiańska tematyka. Tadeusz Klarowski jest tak w ogóle historykiem, pasjonuje go mitologia słowiańska, wiele religii się na blogu pojawia, podobnie legendy, folklor, mity, a także zoologia. I dinozaury. Oraz, oczywiście, historia, głównie starożytność i średniowiecze. Klarowski pisze też fantasy, bardzo przyjemne i bajkowe.
No i jest prawicowy. I jest tak prawicowy, że nie mam serca użyć pejoratywnego określenia prawak. Polityka byłaby przyjemniejsza, gdyby prawicę reprezentowało więcej Klarowskich, a mniej Pawłowicz. 
Tak, czytający mnie lewacy, wiem, że przy wzmiance o nawróceniu homoseksualistów czy czymś innym będziecie chcieli wyjść z Mitoslavii. Nie róbcie tego, za dużo stracicie. 

To tylko teoria

Ten blog chyba wszyscy znają, a jak nie, to na pewno kojarzą słynną frazę To tylko teoria. Za każdym razem, jak rozmawia się z kreacjonist(k)ą, pojawia się ten sloga. Nie wiem, czy wiecie, ostatni wieczór przed maturą z biologii spędziłom na dyskusji z kreacjonistą, takim chrześcijańskim, na słowiańskiej grupie. Gdy napisałom maturę miałom kolejny argument, bo mi podrzucili w zadaniu o ślimakach... więc wróciłom do domu i rzuciłom tym argumentem, serio. Dyskusje w internecie z matołami są ważniejsze niż matury... Wtedy oczywiście też napisano mi, że to tylko teoria.
partia razem, karmin alizarynowy, mem, share week 2018
Autorem jest doktorant zajmujący się biologią ewolucyjną.
Popularyzacja nauki, omówienie internetowych teorii, oranie antyszczepionkizmu, kreacjonizmu i innych biologicznych bzdur. Jest nawet konkurs na Biologiczną Bzdurę Roku! Oraz odpowiednia dawka tekstów popularnonaukowych, które nie są wycelowane w głupców wierzących w bzdury (zauważyłom, że To tylko teorię ludzie zapamiętują jako blog od orania bzdur, a stricte takie to są analizatornie i Sigillum Authenticum). Z całej biologii głównie moje tematy, bo okołomedyczne i ewolucyjne.

Ludzki archipelag

To nie jest normalne.
Tak, to nadal jest powieszone u mnie w pokoju i nadal jest bardzo często używaną frazą.

Ludzki Archipelag znam najkrócej i jest jedyną propozycją związaną z tematami światopoglądowymi. Co ciekawe, na tym blogu polecono Idąc przez las w ramach tej samej akcji. Jadwiga omija teksty słowiańskie, ja te związane z teatrem zwykle tylko przelecę wzrokiem.
Jest feminizm, jest aktywizm i polityka (autorka nawet w Food Not Bombs! działa), są etyczne wybory konsumpcyjne...
Choć there is no ethical consumption under late capitalism. Nie zapominajmy o tym.
Odtrutka jeśli zaszkodzą wam jednak prawicowe poglądy Klarowskiego. 

To są trzy najważniejsze teraz blogi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz