Kraszanki - słowiańskie DIY

14 mar 2017
DIY, słowiańskie obrzędy, jare gody, zdobienie jajek, jajo, barwienie
Kraszanki z roku 2016. Od niemal zawsze – czyli od czasu, gdy dowiedziałam się, że pogańskie kraszanki były zdobione słonecznymi symbolami – na jajku rysuję słońce. Te zrobiłam w łupinach cebuli.
Przed gotowaniem jaj naszykowane były łupiny po już zjedzonej cebuli. Mój ojczym przyszedł, zobaczył, że ktoś nie wyrzucił ich do śmieci, wrzucił je do odpowiedniego pojemnika, a potem wyrzuciliśmy śmieci. Ups. Trzeba było zużyć więcej cebuli.
zdobienie jaj na wielkanoc, kraszanki, jak ozdobić jajka
Sposób na takie jajka jest dość prosty. Na początku zbieramy potrzebne przedmioty:
  • jajka;
  • garnek i kuchenka;
  • barwniki  zajrzyj do poprzedniego wpisu;
  • kredka świecowa.
słońce, równonoc, świętowanie nadejścia wiosny, jajka
Na początek bierzemy jajko i rysujemy na nim wzór kredką. Nieważne, jaki ma kolor, i tak zejdzie. Moja była zielona. Nie wiedziałam, jak wyjdzie taki wzór i dość ostrożnie rysowałam. W dodatku jeszcze jajko było zimne, bo z lodówki i trudno je trzymać, kredka totalnie nieporęczna – dlatego normalnie nie używam świecówek – a ja przyzwyczajona do tworzenia na płaskim. Może kiedyś pójdzie lepiej.
farbowanie jajek w cebuli, wzory tworzone woskiem, kraszanki, pisanki
Po narysowaniu wzoru gotujemy jajko w naszym barwniku. Tam, gdzie jest wosk, jajko się nie barwi i jednocześnie nie zostaje kolor kredki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz