Drzewa cz.11

15 lis 2015
Express yourself #1
O drzewach można by pisać i pisać i temat nie byłby wyczerpany. Bóstwa lasu i duchy opiszę może w innym cyklu, zostawiając czytelników z tym, co jest. Następny cykl będzie miał wszystkie posty oznaczone tagiem drzewa jak ten, ale nazwę go Las. A teraz moje drzewa. Kiedyś na plastyce mogliśmy robić, co chcemy, temat brzmiał: Express yourself. Plastyki uczyła nauczycielka będąca też anglistką. Gdy już zaczęłam rysować klepsydrę (klepsydry są fajne), potem człowieka w klepsydrze (Noc w Muzeum?), dowiedziałam się, że ma to być o mnie i będę tłumaczyć po angielsku w jaki sposób ten obraz mnie wyraża.

Express yourself #2
Wymyśliłam zatem filozofię do pierwszego obrazu. W klepsydrze jest zamknięta personifikacja cech, które chcę mieć, ale czas mi nie pomaga w ich zdobyciu. Znak zapytania to pytanie, czy mi się uda, jest tam moja mama i dwie personifikacje cech, których nie chcę.
Drzewo pojawiło się, gdy już wiedziałam, że to o mnie. Drugi raz ten temat zrealizowałam dla siebie i zaczęłam od drzewa. 
I jeszcze polecam taki artykuł, od jakiegoś czasu praktykuję ten rodzaj medytacji.

Bibliografia: jest tu cytat z piosenki śpiewanej przez Martynę Jakubowicz, a resztę wygrzebało się z wielu książek, Herby, legendy, dawne mityMitologia Słowian A. Gieysztora, Mitologia Grecka M. Pietrzykowskiego i wiem, że czytałam książki na ten temat innych autorów, ale nie potrafię ich wymienić, Mitologia chińska J. Künstlera, biblia, słownik symboli literackich, Kronika Thietmara, Mitologia Philipa Wilkinsona i Neila Philipa, Religia Słowian  A. Szyjewskiego, Złota gałąź J.G. Frazera, Podróże do Piekieł J. S. Wasilewskiego, Przewodnik do oznaczania krajowych roślin zielarskich J. Mowszowicza, Czarodziejski Zielnik K. Jabłońskiej, Szczodry wieczór, szczodry dzień Marii Ziółkowskiej, strony keltoi.pl baczynski.art.pl, literat.ug.edu.pl, historia.org, fragrantica.pl, artykuły na tarace, a także strony miejscowości, z których herbów korzystałam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz