9 inspiracji - luty

23 lut 2017
W lutym było bardzo fajnie, znalazłam ciekawe blogi.
Co byście powiedzieli, gdybym została hejterką? Tak mniej więcej raz na dwa tygodnie mogłabym wrzucać wpis krytykujący coś, tj. maksymalnie 1/6 postów będzie hejterska, złośliwa, pełna negatywnych emocji i w ogóle zła. Bo ja lubię się wyzwierzęcać w ten sposób, lubię narzekać, a poza tym... no, 1/6 to nie tak wiele.
Wszystko ma być w miarę inteligentne, z uzasadnieniami czemu coś jest głupie, w sensie: tu napisano to i to, a w książkach X, Y i Z napisano, że to nie, bo badania itd. Mimo że krytyka będzie uzasadniona, to ma być bardzo mocna i wredna. Tak przynajmniej wyglądają moje pierwsze teksty, które sobie szybko napisałam.
Po co mi to? Ja się dobrze bawię, pisząc coś takiego. Poza tym, to fajna okazja do opowiedzenia o różnych sprawach czy podzielenia się własnymi przemyśleniami.
Co to da czytelnikowi? Brak konieczności szukania źródeł, gdy przeczyta coś głupiego, bo będą u mnie. Trochę zabawy, bo jednak te głupoty są niezłe. Popularność Historycznych Bzdur czy Gramatycznych nazistów pokazuje, że są ludzie, którzy z własnej woli babrają się w cudzej głupocie. Najwyraźniej ja do nich należę i mam nadzieję na tego rodzaju czytelników. 
A teraz linki.

Blogowe

Zamiast wpisów trzy nowo odkryte blogi.
  1. - Enesaj - blog poświęcony narodom i językom turkijskim. Bardzo wschodnio i ciekawie.
  2. - Eon Wilka - blog, który mogłabym wrzucić do każdej z trzech kategorii. Już w pokazowym poście, od którego autor zaczął, są i Słowianie, i historia sztuki (a konkretniej wybitny czeski artysta Alfons Mucha). Bardzo mi się tam podoba.
  3. - Mitologia współczesna - dr hab. Marcin Napiórkowski, semiotyk kultury, zajmuje się mitologią współczesną, pamięcią zbiorową i kulturą popularną. Zatem na blogu są legendy miejskie, teorie spiskowe i popkultura. Bardzo podobał mi się wpis Pseudonauka. Po czym poznać, że wciskają ci kit? pokazujący w zarysie mechanizmy pseudonauki.

Słowiańskie

Trochę aktualności od rodzimowierców i rzeczy bardziej historyczne.
  1. - Słowiańskie budowle o funkcjach sakralnych - artykuł na stronie Watry. Watra, jak wiadomo, stawia świątynię, więc warto coś wiedzieć na ten temat.
  2. - Słowiańskość (nie)żywa na Enter the room. Czyli czego nie zmieniła chrystianizacja. Oraz piękne zdjecia.
  3. - U źródła - autorka pochwaliła się we wpisie na Konającym w zbożu, to wpadłam zobaczyć. Ciekawie jest.

Artystyczne

Sztuki plastyczne dla odmiany.
  1. - Kobieta w świecie sztuki. 20 zagranicznych i polskich artystek, które warto znać na blogu Minerva - fajny blog o sztuce. Potwierdzam, fajny. A panie artystki warto znać.
  2. - Historia sztuki średniowiecza - gotyk na blogu Artystyczne ciekawostki Marcysibush. Długie, bardzo treściwe opracowanie o dużej wartości oraz wiele zdjęć.
  3. - Świetne obrazy na profilu Tanit, który obserwuję. Są niesamowite.

Na Idąc przez las

Linkowe party

Zasady linkowania:
  • Linki umieszczamy w komentarzu
  • Można umieścić maksymalnie dwa linki - jeden do własnego wpisu lub bloga, jeden do cudzego wpisu lub bloga
  • Można dodawać linki do pojawienia się następnego wpisu z tej serii, a 9 inspiracji pojawia się w każdy ostatni czwartek miesiąca
  • Komentarz, którego treścią będzie jedynie link zostanie usunięty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz