9 inspiracji - styczeń

25 sty 2018
9 inspiracji - styczeń, podsumowanie miesiąca, ciekawe linki,
A u mnie emocjonalna huśtawka i sesja.

Co u mnie?

Uczymy się do sesji i nagle okazało się, że z moim chodzeniem na wszystkie wykłady i robieniem zdjęć jestem najbardziej kochaną osobą i – cytuję – dbajcię o tę kobietę. Dałam reszcie roku link do dysku ze zdjęciami, ale powiedziałam studentom, żeby w zamian do 30 grudnia skontaktowali się z właścicielami pewnej sali bankietowej. Znajduje się ona naprzeciwko schroniska dla psów, co roku jest w niej impreza sylwestrowa, co roku są fajerwerki, co roku z powodu tychże fajerwerków (kierowanych także w kierunku boksów) ginęły zwierzęta.
Efekt? Żadne zwierzę tym razem nie zginęło.
Wyoutowałam się przed babcią, jej reakcja jest... nawet lepsza niż reakcja mojej mamy, choć bałam się bardziej. U mamy w firmie spalił się sprzęt. Dobrze, że nie spłonął budynek, podsumowała to moja mama, dzwoniąc do mnie. Przestraszyłam się, ale następnego dnia okazało się, że kompresor odzyskano, a w ogóle był zapasowy. I że rośnie mi ósemka, tego też dowiedziałam się następnego dnia, u mamy w firmie (klinika stomatologiczna), jakimś cudem rośnie prosto. 
Oblałam kolosa z anatomii (brzuch), zdrowie mi szwankuje, a politycy mają na kobiety wyjebane, tak można podsumować następny tydzień, więc mam emocjonalny roller-coster. Trochę pomogło mi spotkanie z grupą rodzimowierczą. Napisałam o tym zresztą w newsletterze, na który można zapisać się tu.
A potem zdałam biologię medyczną, poczułam się jeszcze gorzej i olałam to, że powinnam się grzać i leżeć w łóżku, bo strajk kobiet, mimo to po proteście nagle czułam się dobrze fizycznie. Świętowałam z kolegami anatomię o nieznanych wynikach i naprawdę musiałam się wysilić, by mieć wyniki. Ogólnie to głównie zajmuję się lękiem przed anatomią i nauką do niej. 
Jak zapewne zauważyliście, wraz z początkiem tego roku zniknął cykl o płci (mam zamiar kiedyś napisać dalsze części) i inspirujące postaci (nie mam zamiaru).

Blogowe

Przegląd tematów.
  1. - Poznaj prawdę o białku - produkty roślinne są pełnowartościowe - polecam blog Naturi, bo autorka podaje źródła (twierdzi też, że ma odpowiednie wykształcenie), w przeciwieństwie do dużej części eko-naturalno-wege-blogerów/ek. Ponieważ tematyka mnie interesuje, zamierzam czytać Naturi dalej. Ten konkretny wpis zaś bardzo przystępnie wyjaśnia kwestię białek.
  2. Terapia grupowa – jak to wygląda i dlaczego działa - na blogu Króliczek Doświadczalny ciekawy tekst.
  3. Ważne badanie o nowotworach u kobiet - jak je rozumieć? Wyjaśnia genetyk - Crazy Nauka tym razem.

Słowiańskie

Jedno nie jest stricte słowiańskie.
  1. - 5 Must-Read Tips For New Vegans - nie jest to rzecz stricte słowiańska, ale z jakiegoś powodu u nas we wspólnocie jest dużo wegetarian i wegan, w innych podobno też, ja zaś uważam, że również religijnie można uzasadniać rezygnację z produktów zwierzęcych, będąc rodzimowierczynią/cą/
  2. Bartłomiej Grzegorz Sala "Legendy zamków świętokrzyskich" - recenzja już bardziej w klimacie słowiańskim. Poprzedni tekst u Silinieza to „Księga Smoków Polskich”
  3. - Śpiewnik I – Kupalne - zacytuję: słowa różnych pieśni kupalnych, sobótkowych, świętojańskich i lirycznych z wątkami kupalnymi. Są to pieśni z przeróżnych badań terenowych, z książek, warsztatów, a nawet z repertuaru folkowego

Artystyczne

Słuchanie, oglądanie
  1. - Heterosexuality is a construct - zachwyciła mnie ta piosenka
  2. Amazing Cinemagraphs from Around the Web
  3. The Mouth analysis and structure - muszę się kiedyś nauczyć tak rysować.

Na Idąc przez las

Linkowe party

Zasady linkowania.
  • Linki umieszczamy w komentarzu.
  • Można umieścić maksymalnie dwa linki – jeden do własnego wpisu lub bloga, jeden do cudzego wpisu lub bloga.
  • Można dodawać linki do pojawienia się następnego wpisu z tej serii, a 9 inspiracji pojawia się w każdy ostatni czwartek miesiąca.
  • Komentarz, którego treścią będzie jedynie link zostanie usunięty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz