9 inspiracji - listopad

30 lis 2017
Wszyscy moi znajomi spoza umedu (a przynajmniej duża ich część) pojechali na demo jedenastego. I tylko ja uczyłam się histologii tego dnia. A potem histologia mi i tak nie poszła. Życie przyszłej lekarki takie piękne. Oblałam kończyny i stwierdziłam, że wszyscy moglibyśmy być pełzającymi robaczkami bez kończyn.

Co u mnie?

W zeszłym miesiącu nie wspomniałam o czymś, bo różnie traktuję pisanie o rzeczach niedotyczących tylko mnie. Chłopak się zdziwił, że nie wspomniałam o początku naszego związku, więc teraz piszę, że jesteśmy razem. 
Była u nas Żywa Biblioteka i oficjalnie porozmawiałam z trzeźwą alkoholiczką, niebiorącą już narkomanką i matką dziecka autystycznego. Nieoficjalnie zamieniłam jeszcze po kilka słów z książkami o tytułach: osoba biseksualna, osoba transgender i feminista, bo to znajome książki. Już miałam nadzieję, że książka-poganka to też znajoma, ale nie. W ogóle wśród wypożyczających też się nawinął ktoś z towarzystwa, podobnie wśród bibliotekarzy byli moi ludzie. Łódź to bardzo małe miasto, nie da się wyjść z domu, by kogoś nie spotkać. 
Święto zmarłych się udało. Nasze Dziady przebiegły dobrze, ofiary były przyjęte z widoczną życzliwością, w wolny państwowo dzień wybrałam się do miasta rodzinnego jeszcze nad groby, a do tego na uczelni dostaliśmy dużo wolnego. Aktywizm kwitnie, dostałam nowe obowiązki i choć zrezygnowałam z jednej sprawy, to mam dużo zajęć, a ktoś jeszcze mnie zapraszał do kolejnej organizacji. Podziękowałam, oczywiście. Studia idą dobrze, pierwsze kolokwium bezproblemowo zaliczyłam w dniu publikacji poprzedniego podsumowania. Myślałam, że nie zdam, ale poszło lepiej. Bardzo lubię ekologię medyczną; zawsze lubiłam ekologię, a jak teraz mam ekologię zajmującą się ludźmi, to jest jeszcze lepiej. Lubię też słuchać o uzależnieniach i alkoholu, bo po prostu... zawsze są złe skutki tych rzeczy, a człowiek generalnie lubi, jak ktoś się z nim zgadza i jak jego zdanie się potwierdza nowymi danymi.
Ominęłam demo jedenastego, ale do Poznania piętnastego się wybrałam. Denerwowało mnie w niedzielę (dwunastego) na Food Not Bombs, że tylu znajomych było i o tym opowiada, a ja nic nie wiem. Potem zaczęliśmy się z chłopakiem zastanawiać, co robimy w naszą miesięcznicę i zaproponowałam, żebyśmy pojechali do Poznania, bo akurat tego dnia można wygwizdać Winnickiego, a my poznaliśmy się blokując pikietę ONR. Okazało się, że on nie ma czasu wystarczająco wcześnie, by móc jechać pociągiem, a nie ma nas kto podwieźć samochodem. Wybrałam się sama. Było super. Krzyczeliśmy, gwizdaliśmy, tańczyliśmy, to było jak udana impreza, nawet ktoś w oknie puścił disco polo. Niesamowicie jest krzyczeć np. Poznań wolny od faszyzmu! albo Antynacjonalizm! Antykapitalizm! do lecącej w tle piosenki Ruda tańczy jak szalona. Znajomych z Łodzi nie było, spotkałam tylko osoby z Poznania. Jak ktoś chce popatrzeć, jest wydarzenie ze zdjęciami.
Tchorzostwo mnie nie dopadło. To dziwne. Myślałam, że przez lęki samodzielne zorganizowanie wyjazdu do innego miasta i rzeczywiste pojechanie gdzieś oraz wzięcie udziału w takiej manifestacji a potem bezpieczny powrót będzie dla mnie nieosiągalne. Czuję się dumna. 
Powiedziałam mamie o Poznaniu przez telefon, będąc już na miejscu; akurat wtedy zadzwoniła. Postanowiłam zrezygnować z rozdwajania życia, rodzina będzie wiedzieć o wszystkim. Miałam się wyoutować przed babcią, ale zanim zaczęłam mówić o swojej orientacji, to ona poruszyła temat osób LGBT+. Obrażała nas oczywiście. Wówczas się nie wyoutowałam, ale przemyślałam to jeszcze raz. Będzie wiedzieć. O Poznaniu dowiedziała się od mamy, zadzwoniła z opieprzem.
Drugiej części Stali nie piszę, bo nie ma kiedy, a włosy mam znów różowe. Spójrzcie na fotę z Poznania.

Blogowe

Mało treści przeglądam, ale coś mam.
  1. Poland Strong czyli jak mitoman “Archer” pokonał ISIS - a tymczasem u nas prawacy i ultrakonserwatyści wyznający chrześcijaństwo/religie dawnej Europy myślą, że walka z prawakami i ultrakonserwatystami wyznającymi islam jest ich dziełem, a nie wspólną walką lewicy.
  2. - Crazy Nauka - jedno z kilku miejsc, gdzie wciąż zaglądam mimo braku wolnego czasu. Jak to możliwe, że jeszcze tego nie polecałam?
  3. - Jak wyleczyć się z introwertyzmu? - bardzo ważny wpis na Lepiej myśleć niż nie, blogu, który niezbyt lubię (w pierwszym wpisie, jaki tam przeczytałam, porównano jak równorzędne poglądy niechęć do przemocy i uznawanie bicia za dobrą metodę wychowawczą), ale i tak polecam.

Słowiańskie

Racjonalnie wyjaśnienie religijności, ludowość oraz grupa.
  1. - Dlaczego nie żegnamy i nie witamy się przez próg? - miejsca graniczne i pradawny sposób myślenia.
  2. - Neuroscience for the soul - czyli gdzie w mózgu mamy wiarę, także rodzimą, polecam. Zainspirowała mnie do znalezienia dla was tego pewna rozmowa e-mailowa, bo wcześniej tylko na papierze o tym czytałam.
  3. - Jak było w Wielkiej Lechii? - grupa śmieszkowa, pod moją i nie tylko moją opieką. Mało się tam udzielam, ale jest to świetne miejsce i polecam przyjść do nas się pośmiać z lechityzmu.

Artystyczne

Dużo muzyki i nagle poezja, czyli dziwnie jak na mnie.
  1. - Pretty Balanced - Romeo and Juliet - namówiłam kogoś, kto sam twierdzi, że ma gust bezguścia czy coś, by jednak podzielił się muzyką, którą lubi. Nie wierzcie, jak twierdzi, że nie ma gustu, zapętlam ciągle pierwszy utwór, jaki mi pokazał, czyli ten, pozostałe też były świetne.
  2. - Wertykalion #2 czyli drugi numer pisemka, które już mi polecono u pana C, a potem na Idąc przez las, a jest świetne, więc w końcu je polecam dalej. Przeczytajcie tekst na stronie ósmej.
  3. - One Band From Finland Inspired the Entire Sunset Strip Hair Metal Scene - artykuł o wpływie na muzykę, jaki miała grupa, którą kocham.

Na Idąc przez las

Linkowe party

Zasady linkowania.
  • Linki umieszczamy w komentarzu.
  • Można umieścić maksymalnie dwa linki – jeden do własnego wpisu lub bloga, jeden do cudzego wpisu lub bloga.
  • Można dodawać linki do pojawienia się następnego wpisu z tej serii, a 9 inspiracji pojawia się w każdy ostatni czwartek miesiąca.
  • Komentarz, którego treścią będzie jedynie link zostanie usunięty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz