Niezwykła muzyka

20 wrz 2018
światło w ciemności / tunelu, niezwykła muzyka, utwory, piosenki
Są pewne utwory muzyczne, wobec których nie da się być obojętne. I kilkoma takimi bardzo ważnymi dla mnie chcę się podzielić.

Virginia State Epileptic Colony, Manic Street Preachers

Virginia State Epileptic Colony było tym właśnie miejscem, gdzie była uwięziona Carrie Buck
Zespół Manic Street Preachers porusza kontrowersyjne tematy, jak anoreksja jednego z członków czy właśnie V.S.E.C. Znany jest z socjalistycznych poglądów i tajemniczego zniknięcia Richey'a Edwardsa.
Sama piosenka zaś...

Son of the Sun, Therion

Ta piosenka opowiada o Echnatonie, faraonie, który wymyślił monoteizm.
Kiedyś opowiadałom o nim w szkole na angielskim i potem opowiedziałom o tej piosence przyjaciołom. Zdziwili się, jak to znalazłom. Czy wpisuję w wyszukiwarkę youtube Piosenka o Echnatonie? Zapewniam, że nie.
Ja normalnie słuchałom Therionu, bo go lubię.
A skoro już był Therion, to przypadkiem odkryłom tę piosenkę.
Uwielbiam ten operowy śpiew, a solówki gitarowe są w tym utworze super.

Love will come to you, Poets of the Fall

Tę piosenkę pokazała mi (była) dziewczyna mojej przyjaciółki, gdy czułom się naprawdę fatalnie i zabicie się było znów rozważane.
I włączyłyśmy to, a tam:
Hey, can you tell me who you are?
The colour of your dawn
Zawsze uważałom, że nie jestem osobą, która by uważała samobójstwo za dobrą decyzję. A moje myśli znów brzmiały w ciemnych kolorach i nagle się to zmieniło.
Dostrzegłom, jakie to wszystko bezsensowne i nie moje. Piosenka trzymająca mnie przy życiu:

Najtrudniejsza gra, Wilki

Wilki lubię od wczesnego gimnazjum. Na wyjeździe integracyjnym w pierwszej klasie usłyszałom piosenkę, która mnie nakłoniła do zainteresowania się tym zespołem. 
To nie była ta piosenka. 
Tę odkryłom później, będąc już przywiązane do tego zespołu.
Przepłakałom całą noc przez to. 
Mój ojciec nie żyje i nigdy go nie poznałom.
Głos Gawlińskiego jest najpiękniejszym głosem na świecie.
W komentarzach wstawiajcie swoją niezwykłą muzykę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz